➕ در حال حاضر دو کارخانه تولید کاغذ از سنگ در استان لرستان در دست احداث است؛ یکی در الیگودرز و دیگری در ازنا که وعده بهره‌برداری یکی از آنها در تابستان داده شده و دیگری نیز پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

✍️به گزارش پایگاه خبری صدای ازنا: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: ساختمان این کارخانه با ظرفیت تولید ۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کلنگ ساخت کارخانه کاغذ از سنگ ازنا با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در شهریور ماه ۱۴۰۱ در منطقه ویژه اقتصادی ازنا به زمین زده شد و برای این کارخانه اشتغال‌زایی ۳۰ نفر در نظر گرفته شده است.

گسترش این صنعت نوپا ضمن ایجاد ارزآوری و اشتغال در رشد
رشد شاخص‌های زیست محیطی نیز موثر است.

با توجه به اینکه استان لرستان سرشار از معادن سنگ است، تولید کاغذهای سنگی و تشویق سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با به خدمت گرفتن نعمت‌های خدادادی طبیعت همچون تولید کاغذ از سنگ ضمن ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده می‌تواند به بهبود شاخص‌های زیست محیطی نیز کمک شایانی داشته باشد.

تولید کاغذهای سنگی اگر چه به لحاظ نوپا بودن و واردات فناوری هزینه‌بر است اما پیامدهای آن در در حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان غیر قابل انکار است.