مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: وزارت نیرو پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات تنخواه امسال برای تکمیل پنج پروژه نیمه تمام استان اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای ازنا:داریوش حسن نژادروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رییس جمهور به استان افزود: از این مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای سد تاج امیر، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای سد کمندان، ۴۰۰ میلیارد ریال آبرسانی شهر بروجرد، ۱۰۰ میلیارد ریال عالی محمود و مابقی برای طرح های مختلف لحاظ شده است.

وی همچنین اضافه کرد: ۱۱ مصوبه با ۱۳ پروژه در سفر ۱۹ آذر ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان نهایی شد که ۱۰ پروژه اجرایی شده و برای مابقی نیز سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال نیاز می باشد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه ۹۰۰ هکتار زمین پایین دست سد حوضیان از مجموع یک هزار و ۵۰۰ هکتار آماده بهره برداری شده است ، تصریح کرد: یکی از طرح های نیمه تمام ایستگاه پمپاژ دشت جایدر است که از مجموع یک هزار و ۹۰۰ هکتار، یک هزار و ۵۰۰ هکتار آماده بهره برداری شده و برای مابقی نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گفته وی شبکه سد مروک، آبرسانی به ازنا، و آبگیری سدهای تاج امیر و کمندان به عنوان مصوبه دور اول سفر اجرا شده اند.

وی در مورد سد معشوره نیز ادامه داد: مجوز ماده ۲۳ سد پارسال تصویب شده و در صورت تامین اعتبار طی سه سال بهره برداری می شود.

  • منبع خبر : ایرنا