این روزها صف برخی نانوایی‌ها در ازنا طولانی شده است؛ نانوایی ها کمبود آرد را دلیل این چالش می‌دانند.

نان  عنوان قوت روزانه مردم و سفره هر ایرانی است؛ به طور معموا در کنار هر غذایی نان نیز می آید و زمانی این تحفه عزیزتر می شود که سایر اقلام گران می شود و مردم تعداد وعده های نان را زیاد می کنند؛ به بیانی می توان گفت نان جانشین ساده و ارزانی برای وعده های غذایی ایرانیان است. هر موقع سفره ها کوچک شود، صف نانوایی ها طولانی می شود.

با این حال گلایه بسیاری از مخاطبان ،شهروندان  صف های طولانی نانوایی ها ست.

برخی نانوایی ها هم مشکل نان را به خاطر مباحثی مبنی بر کاهش سهمیه آرد می دانند که  بار روانی این موضوع بر طولانی شدن صف ها و احتکار نان در منازل نیز منجر می شود.

درهمین حال فرماندار ازنا که رئیس شورای تامین آردو نان است نیز در گفتگویی که روابط عمومی فرمانداری منتشر کرده خبر کمبود آرد راتکذیب وبه نانوایی های متخلف هشدار داد که درصورت تخلف  لغو‌ امتیاز می شوند.

به گزارش صدای ازنا فرماندار ازنا:
مهندس فاتحی رئیس شورای آرد و نان شهرستان ازنا ضمن رد شایعه کمبود آرد گفت: هیچ‌ کمبودی در رابطه با تأمین آرد در شهرستان نداریم و به میزان مورد نیاز به خبازی ها  آرد تخصیص داده شده و عدم پخت نان به منزله اختلال در زنجیره غذایی مردم محسوب و برابر ضوابط و مقررات با واحدها برخورد میشود و ممکن است امتیاز برخی نانوایی ها لغو و به دیگر متقاضیان واگذار شود.

وی در ادامه گفت: سامانه نظارت بر عرضه آرد و پخت نان در سراسر کشور در حال اجراست و دلیل کسر سهمیه برخی از واحدهای خبازی عدم آشنایی با نحوه کار سامانه فروش نان است که باید این دسته از واحدها به تذکرات توجه و در رعایت قانون اهتمام ویژه داشته باشند.

فاتحی با اشاره به یارانه بالای دولتی تعلق گرفته برای تهیه هر قرص نان گفت: امروز و فردا آراد دولتی به صورت شناور به واحدهای خبازی تخصیص داده میشود و انتظار میرود نانوایی ها بر اساس تعهدات خود عمل کنند.

  • نویسنده : ایمان مظفری