به مناسبت هفته گرامیداشت زمین پاک بخشی از طبیعت شهرستان‌ ازنا پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای ازنا:به مناسبت هفته جهانی زمین پاک با شعار ملی “مشارکت مردم ایران، در برابر پلاستیک، نجات زمین” روز سه شنبه ۴ اردیبهشت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا بصورت نمادین با همکاری نیروهای خدمات شهری شهرداری ازنا، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ازنا، مدیریت جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، خانه محیط زیست جهاد کشاورزی و سایر تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی، بخشی از طبیعت این شهرستان از زباله ها و پسماندها پاکسازی شد.

منوچهر حسنی شهردار ازنا افزود: رها سازی پسماند در طبیعت و حاشیه راهها به ویژه کیسه‌های پلاستیکی، همواره چشم انداز زشتی برای رانندگان و گردشگران در طبیعت و کوهنوردان به نمایش می گذارد.

حسنی اضافه کرد: هدف از برگزاری گرامیداشت هفته ملی زمین پاک (۲ تا ۸ اردیبهشت) ایجاد آگاهی و جلب افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین است تا با ایجاد فرهنگ حفظ محیط زیست همه مردم خود را نسبت به پاکیزه نگهداشتن زمین موظف بدانند.

شهردار ازنا گفت: از آنجایی که پسماندهای رها شده در طبیعت تنها شامل کیسه های پلاستیکی نمی‌شود، اما نمود این قبیل پسماندها در طبیعت بیشتر است چرا که با رها شدن این پسماندها در لابه لای گیاهان مرتعی، پاکسازی آنها نیز دشوارتر می‌شود.

در ادامه مراسم علی گودرزی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ازنا نیز ضمن تشکر از اقدامات خوب اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری ازنا افزود: عملکرد شهرداری از میان سایر شهرداری‌های سطح استان، در زمینه‌ی اجرای قوانین زیست محیطی مناسب و قابل تقدیر بوده است.

دادستان شهرستان ازنا حفظ و سلامت محیط زیست را یک مطالبه‌ عمومی دانست و از مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط این شهرستان خواست نسبت به جلوگیری و رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی ورزند.

  • نویسنده : ایمان مظفری