بازاربی تردید اتحاد و حس مشارکت عمومی یکی از مهمترین عوامل  رشد و توسعه هر شهر و هر دیاری محسوب می گردد که در همین راستا اقتصاد شهری نیز از جمله مواردی است که رونق آن در گرو حس مشارکت همگانی است. علاوه بر اقتصاد شهری، حمایت از حقوق مصرف کننده نیز به نوعی در […]

بازاربی تردید اتحاد و حس مشارکت عمومی یکی از مهمترین عوامل  رشد و توسعه هر شهر و هر دیاری محسوب می گردد که در همین راستا اقتصاد شهری نیز از جمله مواردی است که رونق آن در گرو حس مشارکت همگانی است.
علاوه بر اقتصاد شهری، حمایت از حقوق مصرف کننده نیز به نوعی در گرو وجود بازاری پر رونق و پر فروش است؛ مادام که بازار یک شهری از رونق کسب و کار برخور دار باشد دست کسبه نیز برای پایین تر کشیدن قیمت اجناس باز تر است زیرا فروش بیشتر ولو اینکه قیمت هم کمتر باشد سود بیشتری در پی خواهد داشت.
درسالهای اخیر اما تغییر ذایقه برخی مصرف کنندگان با چاشنی برخی چشم و هم چشمی های رایج سبب مراجعت همشهریان به شهرهای همجوار گردیده که لازم است با فرهنگ سازی از یک سو و تامین نظر سلیقه های متفاوت با تنوع بخشی اجناس از سوی خود بازاریان به هر نحو ممکن از خارج شدن سرمایه های شهری و روان شدن آن به شهرهای دیگر جلوگیری نماییم.
فراموش نکنیم خریدی که ازبازار شهر ازنا انجام می دهیم سبب رونق کسب وکار در شهر خودمان شده وعوارض و عواید آن به توسعه وآبادانی شهر خودمان می انجامد، مهم تر آنکه فروشندگان ازنایی همان  همشهریان ما می باشند که عده کثیری از آنها جوانانی هستند که به امید همین خرید های ما مغازه زده و سرپرست یک خانواده  نو پا شده اند با همه مشکلاتی که همه ما از آن مطلع هستیم، لذا تلاش کنیم درآمدی را که از شهر ازنا به دست می آوریم تاجایی که مقدور است در شهر خودمان هزینه نماییم.
وکلام آخر آن که سعدی فرمود : حقیقت کسانی که مرد حق اند/ خریدار دکان بی رونقند

بااحترام
محسن دهقان نژاد